’Thuis bij AH?!’
Boodschappen doen? ... (Zucht)!
Vaak voel ik me beklemd in de door marketeers uitgekiende gangpaden die verleiden om alle gezond verstand te verzuipen in de overbodigheden van de overconsumptiemaatschappij. Mwah...
Maar ook dìt kan leuk zijn drong tot me door, als ik in het wegenstelsel van mini koopstadje AH mij als gelukkige automobilist gedraag. Dan geef ik zwierig ook van links komende karretjes voorrang, haal prettig onverantwoord in en excuseer me als ik een vlotte doorstroming bij het bier blokkeer. Contact! En een wat onwennig lachje van Biltse mevrouwen verzekerd! Laatst was ik pas echt in aha stemming. Bij de kassa mijn boodschappen op de band zettend, transformeerden 2 beschuitrollen spontaan in steunpilaren voor een halfje bruin en een doosje aardbeien daar bovenop. Het opende een poortje, waardoor het aardige meisje voor me in de rij mij zo toelachte, dat ik niet kon laten haar te vragen dat nog eens voor de foto te doen.
Aan de lopende band bieden zich 1001 mogelijkheden aan, die jou en mij graag in één gebaar uittillen boven dagelijks sleurniveau. Maar je moet wel ’Weten wat je doel is. Dàn herken je alles als middel’. Als je dàt ziet, ben je aan zet!
En thuis..., ook bij Albert Heijn. Wonderen bestaan…!